Naszyjnik w groszki

Kropki i groszki są zawsze w modzie. To wiosenno-letni evergreen. Pasują do stylizacji pin-up, ale nie tylko. Klasyczne stroje również zyskują dzięki kropkom nieco lekkości.

Niedawno z nakrapianej przędzy bawełnianej bobbiny zrobiłam truskawkową torebkę, dzięki której wygrałam czerwcową edycję konkursu zorganizowanego przez sklep Bobbiny na Instagramie. Torebka służy do przechowywania włóczki i jest bardzo przydatna do dziergania w terenie. Ostatnio przydała mi się bardzo, kiedy spędziłam 24 godziny w autokarze 🙂

Do kompletu do torebki zrobiłam sobie jeszcze naszyjnik.  Zrobiłam też taki sam naszyjnik, tylko mniejszy, dla mojej sześcioletniej siostry ciotecznej Zosi. Naszyjnik jest wygodny w noszeniu i można prać go w pralce, jeśli się wybrudzi. Naszyjnik Zosi jest nowy, więc zgłaszam go do kolorowego wyzwania Art Piaskownicy.

Naszyjnik w kropki.JPG
Naszyjnik w groszki

06_kolory

Zosia kończy właśnie przedszkole. Mieszka w Niemczech, a tu tradycją jest, że dzieci w pierwszym dniu nauki w szkole podstawowej otrzymują tytę (niem. Schultüte). Jest to odwrócony ostrosłup lub stożek z kartonu wypełniony słodyczami, oklejony bibułą i związany u góry wstążką. W Polsce ten zwyczaj występuje na Górnym Śląsku. Wcześniej był znany również w Wielkopolsce i na Warmii (nie wiem jak w Wielkopolsce, ale na Warmii już się go nie kultywuje).

Zosia z tytą.JPG
Zosia i jej tyta

Dzieci w przedszkolu Zosi same ozdabiały swoje tyty (to znaczy nie do końca same, pomagali im rodzice lub rodzeństwo). Zosia wybrała sobie fioletowo-różową tytę. Razem wycinałyśmy serduszka z folii piankowej, które Zosia okleiła błyszczącymi naklejkami, a na koniec przykleiłam serduszka do tyty gorącym klejem.

Zosia

Komplet naszyjników – mniejszy i większy to dobry pomysł na prezent dla matki i córki. Tymczasem występują w wersji dla dużej i małej kuzynki 🙂 Naszyjniki wykonałam techniką i-cord na szydełku. Instrukcję wykonania i-cord znajdziecie na youtube. Oba naszyjniki posyłam na linkowe party do Diany 🙂

Naszyjnik dla matki i córki
Naszyjnik dla mamy i córki

a

Wczoraj zrobiłam jeszcze jeden naszyjnik, tym razem biały, dla bratowej. Wkrótce pewnie zrobię kolejne. Myślę też o przygotowaniu obrazkowego tutorialu, jak zrobić i-cord. Co wy na to?

Biały naszyjnik

4 thoughts on “Naszyjnik w groszki

Skomentuj

