Lampion na ślub w stylu Jane Austen + przepis na farbę tablicową DIY

Lubicie powieści Jane Austen? Pewnie nie będę oryginalna, ale moją ulubioną powieścią tej autorki jest „Duma i uprzedzenie” 🙂 Na wyzwanie Szuflady „Ślub według Jane Austen” postanowiłam przygotować romantyczny lampion. Przy tej okazji po raz pierwszy przygotowałam farbę tablicową. Chcesz poznać przepis na nią? Przeczytaj post do końca 🙂

 
 
Do jego wykonania użyłam zwykłego słoika, który pomalowałam na złoto. Przed malowaniem nakleiłam na słoik paski folii samoprzylepnej. Po jej zdjęciu na słoiku pozostały złote paski. Brzeg okleiłam niebieską wstążkę, którą przykryłam koronką postarzoną przez moczenie w kawie i herbacie. Dodałam też łańcuszek w kolorze brązu z koralikami i zawieszkami – filiżanką, lampą naftową i zegarkiem.
 
 
Na środku przykleiłam profil Jane Austin wykonany według rysunku nieznanego artysty podarowanego pisarce około 1810 – 1815 roku. Odrysowałam profil na matowym papierze samoprzylepnym, wycięłam i pomalowałam farbą tablicową (nałożyłam kilka warstw).Pozwala to na wpisanie w profil np. inicjałów państwa młodych.
 
 
Przepis na farbę tablicową jest banalnie prosty. Wystarczy rozrobić porcję sody oczyszczonej z odrobiną wody na gęstą papkę. Na 1 część papki przypadają trzy części farby akrylowej w dowolnym kolorze. I gotowe! Farba jest gęsta i daje matowy efekt.
 
 
O ulubionej książce Jane Austen wspomniałam już na początku. Bardzo lubię też wszelkie ekranizacje jej dzieł. „Duma i uprzedzenie” z 2005 roku z Keirą Knightley w roli Elisabeth mimo dobrej obsady, ładnych zdjęć i wspaniałych kostiumów mnie nie zachwyciła. O wiele bardziej przekonuje mnie wersja BBC z 1995 roku (jest to miniserial) z Jennifer Ehle. Ciekawa jest też adaptacja bollywoodzka. Pana Darcy’ego gra tam Martin Henderson, który od niedawna jest członkiem obsady serialu „Chirurdzy”. A wy jakie książki Jane Austen i jakie ich adaptacje i ekranizacje lubicie najbardziej?
 
 
4 thoughts on “Lampion na ślub w stylu Jane Austen + przepis na farbę tablicową DIY

Skomentuj

